Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ryanair/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Ryanair potwierdziły we wtorek 8 kwietnia złożenie pozwu w polskim sądzie, domagając się ponad 3 000 euro odszkodowania od agresywnego pasażera, który 9 stycznia bieżącego roku zakłócił lot numer FR5474 z Berlina do Marrakeszu.

Niewytłumaczalne zachowanie turysty doprowadziło do przekierowania lotu do Sewilli, gdzie po wylądowaniu samolotu pasażer został usunięty z pokładu, narażając 170 pasażerów i sześciu członków załogi na nieprzyjemne komplikacje. To nie do przyjęcia, że pasażerowie, którzy chcą razem z rodziną i bliskimi spędzić spokojny urlop, muszą się mierzyć z przykrymi konsekwencjami wywołanymi przez agresywnego pasażera. Dodatkowo niskokosztowiec nałożył na pasażera pięcioletni zakaz podróżowania oraz zgłosił go do lokalnych służb.

Ryanair przekazał, że zobowiązuje się do zagwarantowania, że wszyscy pasażerowie i załoga będą podróżować w bezpiecznym i pełnym szacunku środowisku, bez niepotrzebnych utrudnień spowodowanych przez niesubordynowanych pasażerów. Tani przewoźnik prowadzi surową politykę zerowej tolerancji i będzie nadal podejmował zdecydowane działania w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładach samolotów. W efekcie wpłynie to korzystnie na komfort zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie zakłócają przebiegu lotów.

– To niedopuszczalne, że podróżni cierpią z powodu niekontrolowanego zachowania jednego z pasażerów. Tak niestety było w przypadku osób podróżujących z Berlina do Marrakeszu w styczniu tego roku. Samolot został zmuszony do lądowania w Sewilli w wyniku destrukcyjnego zachowania pasażera, co spowodowało szkody w wysokości 3 000 €. Wszczęliśmy postępowanie cywilne w celu odzyskania tych środków – podkreśliła Alicja Wójcik-Gołębiowska z biura komunikacji w Ryanair.

– Jest to tylko jedna z wielu konsekwencji, jakie grożą pasażerom zakłócającym loty, dzieje się to w ramach polityki zerowej tolerancji Ryanair i mamy nadzieję, że to działanie zniechęci do zakłócania lotów, aby pasażerowie i załoga mogli podróżować w komfortowym i pełnym szacunku środowisku – dodała Wójcik-Gołębiowska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Marzec w Norwegian i Widerøe lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Marzec w Norwegian i Widerøe lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 07 kwietnia 2025

Norse z dwucyfrowym wzrostem i rekordowym wypełnieniem maszyn

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Plan transformacji za kilkanaście miliardów euro

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wystartowało nowe połączenie lotnicze Rzeszów – Malta

Pasażer i linie lotnicze

Wystartowało nowe połączenie lotnicze Rzeszów – Malta

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka 03 kwietnia 2025

Porażka Ryanaira. Sąd UE: Pomoc publiczna dla LOT zasadna

Prawo i polityka

Ryanair przewiózł w marcu 15 mln pasażerów. Dużo więcej niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Marzec w Norwegian i Widerøe lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Marzec w Norwegian i Widerøe lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 07 kwietnia 2025

Norse z dwucyfrowym wzrostem i rekordowym wypełnieniem maszyn

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Plan transformacji za kilkanaście miliardów euro

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wystartowało nowe połączenie lotnicze Rzeszów – Malta

Pasażer i linie lotnicze

Wystartowało nowe połączenie lotnicze Rzeszów – Malta

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka 03 kwietnia 2025

Porażka Ryanaira. Sąd UE: Pomoc publiczna dla LOT zasadna

Prawo i polityka

Ryanair przewiózł w marcu 15 mln pasażerów. Dużo więcej niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5